Bidster

måndag 31 mars 2008

Veckan börjar nedåt...

...för att återhämta sig lite vid lunch. Jag läser på di.se att bättre tider väntar efter sommaren. Flera analytiker tror att det kommer att vara lite svajjigt fram till sommaren, men sedan om den amerikanska marknaden blir stabilare så kan det bli bättre för företagen. Lite oroligt är det ju för Sverige som har mycke export som sker i dollar. Nu minskar ju inkomserna kraftig. Både Ericsson och Volvo har det kämpigt. Ja, vad ska en enkel småsparare gör????? Jo, jag tror (eller kommer att) köpa på mig fonder, för jag tror att det är billigt nu och att det kommer att vända. historiskt sett så har det ju blivit så!!!! Så varför inte nu?? Och eftersom jag inte ska ha pengarna nu, så chansar jag. Jag tänker även skaffa en kapitalförsäkring hos Avanza, där jag ska sätta in pengar när jag får över.
Ikväll ska jag räkna ut hur mars har gått...

1 kommentar:

Anonym sa...

Iiiii, en liten tanke från mig bara, förlita dig inte för mycke och bygg för guds skull inte upp din placeringsstrategi efter analytiker och know-it-all journalister på Di.se för om du kikar noga kommer du efter ett tag märka att det sprutar åsikter om både ras och rally om vartannat dag ut och dag in exakt hela tiden, både när börsen e på väg upp och ner.. Hehe, det visste du säkert redan självklart men ja nämnde det mest för att du skrev att "dom" "tror" det.. Tror gör man i kyrkan! =) Ha detbra..