Bidster

onsdag 19 mars 2008

Sänkt arbetsgivaravgift

Kul läsning i dystra börstider! Arbetsgivar avgiften sänks för arbetare mellan 18-26 år. Och den blir 15.75%. Vi som har fyra anställda under 26 år av 6 anställda!!! Vi märker redan nu att vi tjänar ca 100 000:- om året på detta!!! Iaf lite ljus i mörkret!!! Annars så är det ju som sagt dystert på börsen, såg Dow Jones just nu ner 2,4 %... Mina Asienfonder hade iaf stigit idag!!! Men de ramlar väl ner igen!

Nu är det snart lön, och räkningar efter min man hopar sig. Gud vad jag längtar tills allt är uppklarat! Man vågar ju nästan inte handla mat innan bouppteckningen är klar! Ni som har särkullsbarn, skriv testamente!!!!!! Vi har inget skrivet vilket innebär att särkullsbarnen ska ha hälften av allt!!!! Och jag ärver inte ett dugg eftersom vi inte hade gemensamma barn! Detta gör att jag är livegen just nu. Jag får tydligen inte göra någonting med mina pengar förrän allt är bodelat! Konstig regel då de som ska ärva får göra vad de vill med sina pengar! Nu missunar jag inte barnen något, men det känns konstigt att inte få bestämma vad jag ska köpa eller göra. Därmed kan jag inte göra någonting med mina fonder just nu!!! Mer än att se pengarna ticka iväg!


3 kommentarer:

Gustav sa...

Man kan ju fråga sig om just ungdomar är den grupp på arbetsmarknaden som behöver särskilt stöd för att få jobb. 55-plussare och invandrare kan nog ha det svårare.

Anonym sa...

Visst är det viktigt att sänka arbetsgivareavgiften för alla, men jag är ändå glad att något görs. Nu kommer inte vi att säga upp någon när de blivit 26, vi vill ha kvar personalen trots ålder. Men vi får vara glad för det lilla!

Växla ner sa...

ärver inte du hälften och barnen hälften?
hoppas det löser sig, tycker att man borde få sörja ifred istället för att behöva tänka på ekonomin också
försök ha det så bra det bara går ändå