Bidster

lördag 15 mars 2008

Funderingar

Undrar just hur det ska bli i framtiden... Fick reda på att bouppteckningen ska vara klar om 2 veckor. Då får man förhoppningsvis större pejl på sin ekonomiska situation!!! Har nu betalat restskatt (upplösning av expansionsfonder från enskild firma som är nedlagd) och till begravningen, nästa vecka ska 16 000:- till min mans skatt för det här året betalas. Och allt detta får jag ta ut från sparkonton och sedan redovisa till bouppteckningen + alla andra utgifter som vi är två på. Å vad jag längtar tills allt är klart!!! Tänk att livet aldrig blir som man tänkt sig. Vi som trodde att vi sparade pengar till pensionen, att företaget skulle bli våran pensionsförsäkring. Och nu ska allt splittas upp och man vet inte ens om man kan bo kvar i huset! Och detta ska man behöva bry sig om mitt i all sorg. När jag mår bättre ska jag göra en infosida om allt man måste göra när någon nära går bort. Det är inte direkt någon som kommer och berättar för en. Visst, begravningsbyrån hjälper säkert gärna till, men det kostar ju en del. Och jag har letat på nätet för att själv kunna sätta mig in i lagar och paragrafer, men det finns inte någonstans där det finns samlat all info. Så det ska bli min uppgift senare, en sida som jag saknade när allt hände.

Cashback24

1 kommentar:

Life sa...

Fy katten vilken ledsam situation ... Låter som en mycket bra plan, att hjälpa andra som inte heller vet hur allt ska ordnas. Skickar lite styrkekramar!!!