Bidster

torsdag 27 mars 2008

Tillbaka på skatten

Å vad glad jag blir!!!! Var in på skatteverkets hemsida och kollade skatten!! Och jag får tillbaka 7391:- innan deklarationen är gjord!!!! Det känns väldigt bra!

Varför skriver jag blogg och är orolig över min ekonomi??? Jo, som egen företagare vet jag att det snabbt kan gå fel... fort men fel... och att jag dessutom är ensam nu gör inte saken bättre. Mitt mål är att kunna spara pensionerna som bara är tillfälligt stöd. Efterlevandepension i ett år och min mans pensionsföräkring i fem år!!! Sen är det verkligen att klara sig själv!!! Vi hade inga som helst försäkringar, så några lån kan inte betalas bort. Nu har vi "bara" huslån, men ändå!!! Så därför vet jag att sämre tider kommer och att jag måste ha pengar på banken alternativt betala av på huset!!!!

2 kommentarer:

Life sa...

GRATTIS, var roligt att du får tillbaka! Jag går i väntans tider, hoppas på tillbaka jag med =)

Hoppas det inte är någon som ifrågasätter ditt bloggande? Helt klart en ventil och hjälp när oron sätter in. Och att vara egen, ja det vet jag ju hur det kan bli med det ... gäller att ha stenkoll, och det är ändå inte hundraprocentigt ens då.

Kram/Life

Mia sa...

Nej, inegn ahar ifrågasatt. Men ibland känns det så orättvist mot andra som har det sämre än jag!!! Men nu är det ju som det är med företag, ups and downs...
Funderar redan hur jag ska investera skatte pengarna!!!!