Bidster

tisdag 15 april 2008

Pengar tillbaks

Idag fick jag 4000:- tillbaka för självrisken vi vattenskadan!!! Tänk vad bra att man kollar av vilka försäkringar man har!!!! Av dessa satte jag av:
Buffert 2000:-
Spar 1000:-
Kapitalf. 1000:-

Jag har även varit på banken idag och ordnat upp med försäkringar. Så nu har jag pension, olycksfall, sjukvård och sjukpenningförsäkring. Jag tog faktiskt ingen liv, jag har ju ingen som kan ta över den längre. Och om det tragiska med mig går bort så får min son i alla fall pensionsförsäkringen.

Glöm inte alla ute på nätet: kolla upp försäkringar, testamenten, särkullsbarn odyl. Diskutera vad som kan hända i fall det går så illa som för mig. Man vill nästan inte ta orden i sin mun... Men nu vet jag att det KAN hända!!! Och tänk om vi hade diskuterat om hur vi ville att det skulle bli för den andre i falla detta händer!!! Då hade jag inte varit i denna situation med giriga ex-fruar, ledsna särkullsbarn och annat skit som följer med!!!

Inga kommentarer: